[ Terkini ] Gambar suspek curi tabung masjid dibelasah hingga mati tersebar !

Seorang remaja lelaki maut akibat dipukul empat lelaki yang berjaya mencekupnya ketika sedang mencuri wang tabung di sebuah masjid di Pandan Indah awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 5 pagi itu, mangsa berusia 20 tahun dikatakan cuba melawan untuk melepaskan diri, namun berjaya ditangkap.
Hasil soal siasat dilakukan penduduk, mangsa mengaku cuba mencuri wang menggunakan dawai sebelum dipukul sehingga setengah mati.
Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, sejurus menerima maklumat berhubung kejadian 10 minit kemudian, sepasukan anggota unit peronda polis (MPV) dikejarkan ke lokasi dan menahan mangsa selain turut merampas dawai yang dipercayai digunakan untuk mencuri.
“Sebaik tiba, polis mendapati mangsa sudah tidak berdaya dipercayai dipukul.
Pemeriksaan lanjut oleh pasukan forensik yang tiba telah menemui sebatang kayu dipercayai senjata digunakan untuk memukul mangsa.
“Mangsa kemudian dihantar ke Hospital Ampang bagi rawatan dan disahkan meninggal dunia pada jam 11 pagi hari sama akibat kecederaan parah di kepala, badan dan tangan serta kaki dipercayai dipukul menggunakan objek tumpul,” katanya.
Amiruddin berkata, polis turut menahan empat penduduk terbabit terdiri daripada dua lelaki tempatan masing-masing berusia 27 dan 39 tahun, manakala dua lelaki warga asing berusia 19 dan 20 tahun bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.sumber


7 ulasan

masalah besar kalau undang-undang ditangan sendiri..

Reply

Buat hudud xnk...klo ade hudud xde la jd gni

Reply

kadang2 sakit jugak dgn puak2 ni yg pecah rumah..mencuri sehingga aku sendiri pun selalu kena..dan kadang2 terlampau marah dan ingin mmendoKn puK2 NI MAMPUS SAHAJA KERANA MENYUSAHKAN ORG..ttp bila difikirkan kalau nak pukul tu setakat bagi pengjaran sahaja jangan bagi sampai mampus..

Reply

Kalau semuanya begini negara akan jadi negara anarkis....

Reply

cukuplah sekadar tangkap . selebihnya tu biarlah undang - undang dan Allah jer yg tentukan . membunuh dgn sengaja tu kan dosa juga ...

Reply

Tolong Saya Sedekahkan AL-FAtihah Kepada Beliau..

Al-Fatihah....

Reply

Tolong Saya Sedekahkan AL-FAtihah Kepada Beliau..

Al-Fatihah....

Reply