Menu petang belalang beras goreng sangat sedap !

Bunyi macam pelik nya , namun itu lah hakikat , belalang beras goreng memang sedap rasa yang enak seperti udang , ia menjadi makanan popular diKampung Serdang Tua atau Serdang Surau, Bachok sehingga Pasir Putih Kelantan .
Credit image Harian Metro 17.10.2013
Belalang beras adalah belalang yang terdapat dalam longgok kan padi sebelum di mesin , belalang ini di tangkap dikumpul untuk di goreng .
Menangkap belalang dalam longgok kan padi .
Jika ada yang tak pernah merasa boleh lah merasa , belalang goreng , jangan risau sebab belalang ini dari sumber yang bersih iaitu longgokan padi , sebelum di mesin menjadi beras , oleh itu belalang ini di panggil belalang beras .



1 ulasan:

Rasa cm pnah nkn je kcik2 dulu.
Kmpung kt klantan jugak.
Rasanya blalang ni dah.
Mmg rangup.

Reply