JANGAN TERLALU GHAIRAH PASAL RM500.00 BR1M


Jika kita lihat semua orang memperkatakan pasal bantuan Rm500 BR1M .. semua nya sibuk nak mohom ada yang kata " Kita isi je borang dapat tak dapat lain cerita " ada pula yang mempersoalkan ehhhh gaji bersih ke atau gaji pokok  dan macam-macam lagi ...

Namun harus diingat jangan terlalu ghairah ... cuba tengok diri tu jika betul-betul layak tak mengapa lah ini tidak sebuk je nak mohom sedangkan gaji beribu .... nak main untung nasib lak ...

Menteri Keawangan kedua berkata Kerajaan memang dah ada cara terperinci nak salurkan bantuan tersebut dan kepada siapa kah yang layak terima bantuan tersebut ....seandainya ada yang membuat permohonan yang tidak betul atau MENIPU fakta TINDAKAN AKAN DIAMBIL keatas mereka-mereka yang terlibat ...

Kerajaan menanggarkan 5.2juta individu yang layak mendapatkan bantuan tersebut yang akan disalurkan mulai pertengahan tahun depan yang akan dikendalikan secara TERPERINCI oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri ( LHDN ).